Depresyon, anksiyete, obsesif bozukluklar gibi rahatsızlık önemli psikolojik rahatsızlıklar arasında yer alır. Psikolojik rahatsızlıklar direkt olarak bağırsaklarla ilişkilidir. Çünkü bağırsakların bozulması, bağırsak – beyin ilişkisini tetiklemektedir.

Bu yüzden de bağırsak sağlığı, depresyon hastaları için oldukça önemlidir. Bağırsaklardaki geçirgenlik arttığında yani disbiyozis dediğimiz bozulmalar meydana geldiğinde psikolojik rahatsızlıklarımız oldukça tetiklenmektedir. Bu yüzden bağırsak sağlığımızı korumamız için beslenmemize önem vermemiz gerekmektedir. Bunların başında gluten gelmektedir. Gluten büyük molekülleri olduğu için bağırsaklardan geçmesi zor olan gıdalardandır ve bağırsaklardaki bozulmalara sebebiyet verir. Bu yüzden diyetimizde gluten içerikli gıdaları sınırlandırmalıyız. Ayrıca şeker, bal, reçel, pekmez gibi şekerli gıdaların tüketimi yine bağırsaklardaki disbiyozise, ayrıca candida gibi çeşitli mantarlara sebebiyet verdiğinden yine bağırsak sağlığını oldukça etkilemektedir. Süt grupları da yine bağırsaklardaki geçirgenliği artırır. İnek sütünün içindeki kazein protein bağırsaklardan geçmede zorlandığı için bağırsaklarda tahribata yol açmaktadır. Onun yerine keçi sütü, keçi yoğurdu ya da keçi peynirini tercih etmek çok daha faydalı olacaktır. Bize anlık mutluluk veren seratonin hormonumuzu yükselten çikolata, şeker, dondurma, pasta, tatlı gibi gıdaların tüketimini sınırlamamız gerekiyor. Ayrıca kafein içerikli gıdaların tüketimi kahve ve koyu çayın tüketimi yine stresimizi, kortizol düzeyimizi artırmaktadır. Bu yüzden bu gıdaların tüketimi de sınırlandırılmalı, açık limonlu çay, bitki çayları ya da kafeinsiz kahveyi tercih etmeliyiz. Diyetisyen Miray Duman