Evdeyken sağlıklı beslenmek daha kolaydır, çünkü menüye siz karar verirsiniz ve bu konuda yeterince motive iseniz dolabınızda mutlaka sağlıklı atıştırmalıklar vardır.  Ancak bir restorana gittiğinizde sizi sağlıklı seçimler yapmak konusunda riske sokacak pek çok seçenek ortaya çıkar ve “bir kereden bir şey olmaz”, “mecbur kaldım” gibi mazeretlere sığınabilirsiniz. Dr. Sinan Akkurt’un bu konudaki önerilerini dikkate alarak dışarıda yediğiniz yemeklerin yalnızca tadını çıkarmayacak, sonrasında da iyi ve mutlu hissedeceksiniz…

Dışarı yeme alışkanlığı belki de bugüne kadar hiç olmadığı kadar yaygınlaştı. Her ne kadar fastfood restoranlara karşı sağlıklı beslenme alternatifleri sunan mekanlar da seçenekler arasına katılsa da, beslenme sağlığı söz konusu olduğunda dışarıda bizi daha riskli bir dünyanın beklediği yadsınamaz.  Dışarıda yemek yerken sağlıklı beslenmeden uzaklaşmak için pek çok mazeretin ardına sığınabiliriz. “Nasıl olsa her gün yemiyorum.” diyebiliriz ya da arkadaşlarımızda gördüklerimiz iştahımızı kabartabilir. Dışarıdayken de sağlıklı beslenmeye devam edebilmek için Dr. Sinan Akkurt’tan önerilerini dinledik…

  1. Menüde değişiklik talep edin. Örneğin menüdeki kızartmaları ızgara olarak isteyin. Patates kızartması yerine fırında patates, hazır ve ağır salata sosları yerine zeytinyağı, limon, sirke tercih edin. Etin yanındaki pilavın daha küçük, salatanın daha büyük miktarda yer almasını isteyen.
  2. Restoranlarda servis edilen hemen hemen tüm yiyeceklerin yanında garnitür olarak sebzeler gelir. Ancak çoğu kez bunlar bir havuç ya da yarım kabaktan ibarettir. Siparişinizi verirken gerekiyorsa daha fazla ödemek üzere sebzelerin üç misli olmasını isteyin.
  3. Menüyü tamamen inceleyin. Bugün pek çok restoranın menüsünde “sağlıklı ve hafif yiyecekler” kısımları var. Belki küçük olduğundan belki de odaklanmadığımızdan çoğu kez bu kısımları pas geçiyoruz.
  4. Masanıza çoğu kez siz istemeden getirilen ekmekleri iade edin.

    5. Eğer başlangıç olarak ikram edilenler karnınızı doyurmaya yetiyorsa sırf ayıp olmasın diye daha fazla yiyecek siparişi vermeyin. Bazen sadece mezelerle doymak mümkündür.

  5. Menüden başka bir şey sipariş etmeden önce bir salata sipariş edin. Çoğu kez salata yedikten sonra doymuş hissedebilirsiniz ya da yarı doymuşluk hissiyle sağlık açısından daha masum siparişler verebilirsiniz.
  6. Süslü içeceklere aldanmayın. Çünkü bunların pek çoğu tatlandırıcı, aroma verici, renklendirici gibi kimyasal bileşikler içerir. Bunun yerine ayran, sade soda, çay, Türk kahvesi, yeşil çay gibi seçeneklere odaklanın.
  7. Dışarıda yenebilecek hafif ve sağlıklı yemeklerin başında salatalar, çorbalar, fırınlama, haşlama, buharda pişirme, buğulama gibi uygun yöntemlerle pişirilmiş mevsim balıkları, sebzeleri ve köfteler gelir. Bunun dışında ev yapımı ibaresi bulunan seçenekleri de değerlendirebilirsiniz.
  8. Yemek boyunca su için. Sizi yavaşlatır, yemeğin tadını daha fazla çıkarmanıza yardımcı olur ve tabağınız boşalmadan tokluk mesajının beyninize iletilmesini sağlar.
  9. Tatlı kısmını atlayın. Çok nadir olarak kendinizi tutamadığınız durumlarda tatlınızı yanınızdakilerle paylaşarak yemeyi ya da tadına bakıp kalanı garsonla geri göndermeyi düşünebilirsiniz.