Karantinada olduğumuz bu dönemde evde kendimizi mutfağa attık ve bir sürü yeni tarifler denemeye başladık. Ekmek, pizza, hamur işlerine kendimizi verdik bu süreçte. Hem fiziksel aktiveteden yoksun bir dönemdeyiz,

hem de kendimizi böyle hamur işlerine verdiğimiz kilo almak kaçınılmaz oluyor. Aslında o anda yaptığımız karbonhidrat içerikli ürünler bizi mutlu ediyor, çabuk karnımızı doyuruyor gibi hissediyoruz. Ancak çok çabuk acıkmamıza sebep oluyor. Kişinin kan şekerinde dalgalanmalara sebep oluyor. Bu yüzden öncelikle güzel bir planlama yapmamız gerekiyor. Güne bir kahvaltı tabağıyla başlamamız gerekiyor. Düşük karbonhidrat içerikli, yağ ve protein oranı dengeli bir kahvaltı ile güne başladığımızda gün içinde kendimizi daha zinde hissederiz. Akşam öğünlerini de protein açısından güçlü bir tabakla desteklemek önemli. Gün içerisinde yaşanan ara açlıklar için ufak ara öğün tavsiyeleri yapabiliriz. Meyve – yoğurt, kahvenin yanında ufak kuruyemişler, fit tarifler glutensiz içerikli tarifler kalori açısından daha düşük olacak ve acıkma ataklarımızı önleyecektir. Ayrıca bağışıklığımızı da güçlü tutar sağlıklı beslenme. Bu dönemde krizi fırsata çevirip sabahtan akşama öğün planlaması yaparak acıkma ataklarımızı önleyebilir, kilo kontrolümüzü kolay bir şekilde sağlayabiliriz. Ayrıca evde olduğumuz bu süreçte masa başında çalışan kişiler artık evlerinde kendi istedikleri sağlıklı öğünleri hazırlayabilirler. Paketli ürünlerden uzak durarak bir beslenme planı oluşturabilirler. Diyetisyen Miray Duman / Dr. Sinan Akkurt Kliniği