Kışa daha güçlü bir bağışıklık sistemi ile giriş yapmak ve sağlığınızı korumak istiyorsanız, beslenmenizde doğal probiyotik kaynaklarına daha fazla yer ayırmalısınız.

Bağışıklık sistemimizin büyük bölümünü bağırsak florasının oluşturur. Biz buradaki yararlı bakterileri korursak, onlar da bizi kronik rahatsızlıklardan, otoimmun hastalıklardan, enfeksiyonlardan korur. Günlük beslenmemize doğal probiyotikleri ekleyerek bağışıklığımızı güçlendirebilir, sindirim sistemimizin daha iyi çalışmasını sağlayabilir, hastalıklara karşı savaşabiliriz.

Ev yapımı probiyotikler En iyi probiyotik kaynakları ev yapımı doğal fermente yiyeceklerdir. Evde mayalama (fermantasyon) ile elde edildiğinde yoğurt, peynir, ayran, kefir, turşu, sirke, nar ekşisi, boza, şalgam suyu, salamura zeytin, ekşi mayalı ekmek, sütlü biber turşusu gibi gıdalar gerçek bir şifa kaynağı olacaktır.

Fast food ve paketli gıdalardan uzak durun Kışa daha güçlü bir bağışıklık sistemi ile giriş yapmak ve sağlığını korumak isteyenlere beslenmede doğal probiyotik kaynaklarına daha fazla yer ayırmalarını öneriyorum. Geleneksel Türk mutfağında fermantasyon yöntemi ciddi bir yere sahip. Yapmamız gereken fast food ve paketli gıdalar yerine ev yapımı geleneksel yiyecekleri koymak. Yani yoğurdumuzu evde mayalamak, sirke yapmak, turşu kurmak… Bu aslında o kadar da zor değil.

Probiyotiklerin faydası Evde mayalanan yoğurt, peynir, turşu, sirke, ekşi mayalı ekmek gibi yiyeceklerde doğal olarak oluşan yararlı bakterilerin insan sağlığı açısından çok değerli olduğunu unutmayalım. Bu probiyotiklerin vücutta zararlı mikroorganizmaların çoğalmasını engellediğini aklımızdan çıkarmayalım. Probiyotiklerin mide – bağırsak rahatsızlıkları başta olmak üzere enfeksiyonel hastalıklar, obezite, kanser gibi hastalıklara karşı koruyup mücadele ettiğini bilelim. Ayrıca kolesterol, şeker dengesini sağlamaya destek olduğunu, antibiyotiklerin kötü etkilerini yok ettiğini ve bağışıklık sistemini güçlendirdiğini de söyleyebilirim.

Her gün bir kase yoğurt tüketin Özellikle yoğurt, günün her saati yenebilecek, meyveyle karıştırıldığında uzun süre tokluk hissi sağlayabilecek, ekmek yerine tüketilebilecek bir besin kaynağıdır. Anne sütüne en yakın içeriğe sahip olduğu için keçi sütünün tercih edilmesini öneririm. Yoğurdun suyunun vitamin açısından zengin bir yapısı olduğunu bilmeli ve çoğu kez yapıldığı üzere çöpe atma hatasından vazgeçmeliyiz. Kemik erimesine ve elektromanyetik kirlenmeye karşı da her gün bir kase yoğurt tüketilmesi faydalıdır.