Ortadoğu Gazetesi – Tarih:27.11.2016
.

Kışa daha güçlü bir bağışıklık sistemi ile giriş yapmak ve sağlığınızı korumak istiyorsanız, beslenmenizde doğal probiyotik kaynaklarına daha fazla yer ayırmalısınız.

Bağışıklık sistemimizin büyük bölümünü bağırsak florasının oluşturduğunu kaydeden Dr. Sinan Akkurt, “Biz buradaki yararlı bakterileri korursak, onlar da bizi kronik rahatsızlıklardan, otoimmun hastalıklardan, enfeksiyonlardan korur. Günlük beslenmemize doğal probiyotikleri ekleyerek bağışıklığımızı güçlendirebilir, sindirim sistemimizin daha iyi çalışmasını sağlayabilir, hastalıklara karşı savaşabiliriz” dedi.

Ev yapımı probiyotikler

En iyi probiyotik kaynaklarının ev yapımı doğal fermente yiyecekler olduğunu belirten Dr. Akkurt, evde mayalama (fermantasyon) ile elde edildiğinde yoğurt, peynir, ayran, kefir, turşu, sirke, nar ekşisi, boza, şalgam suyu, salamura zeytin, ekşi mayalı ekmek, sütlü biber turşusunun gerçek bir şifa kaynağı olacağını bildirdi. Evde mayalanan yoğurt, peynir, turşu, sirke, ekşi mayalı ekmek gibi yiyeceklerde doğal olarak oluşan bakterilerin insan sağlığı için çok değerli olduğuna dikkat çeken Dr. Akkurt, bu probiyotiklerin vücutta zararlı mikroorganizmaların çoğalmasını engelleyeceğini söyledi.