Sağlıklı beslenme danışmanlığı

Sağlıklı zayıflama, sağlıklı kilo alma, kilo koruma ve bitkiseldetoks hizmetlerimiz diyetisyen ve doktor gözetiminde uygulanmaktadır.

Sağlıklı beslenme neden önemli?

Yediğimiz besinler fiziksel ve psikolojik yönden tüm bedenimizi, yaşam kalitemizi etkiler. İşte bu yüzden sağlıklı beslenme, bilinçli yeme çok önemlidir.  Aslında sağlıklı beslenme temel olarak basit ve herkes tarafından az çok bilinse de, medyada olan ve günden güne artan popüler diyetler çoğunlukla kafa karıştırıcı olabiliyor. Ama çoğunlukla kafa karıştıran bu yanlış diyetler beslenme düzenini ve vücudun işleyişini bozan en önemli faktörlerden birisidir.

En önemli metabolik rahatsızlıklar ve ciddi hastalıkların altında yanlış uygulanan diyetler ve sağlıksız bir beslenme düzeni olduğu çoğu araştırmada kanıtlanmıştır. Sağlıklı bir beslenme programı ile kalp hastalığı, tansiyon gibi metabolik birçok hastalıkta gerileme gözlenebiliyor.

Sağlıklı, kişiye özel bir beslenme programı ile beyin fonksiyonlarından fiziksel performansa kadar tehlike oluşturabilecek tüm durumlarla baş edilebilir. Yediğimiz, ağzımızdan giren her bir besin tüm hücre ve organlarımızı da etkiliyor.

Diyet demek kalori hesabı demek mi?

Sağlıklı beslenme dediğimizde çoğu diyet yapan birey kalori sayımı hatasına düşüyor. Kalori aslında sağlıklı beslenmenin öncül faktörü demek değildir. Elbette ki besinlerden gelen kalori önemlidir. Vücuttaki homestazis(denge)denen durum açısından alınan enerji ve verilen enerjinin aynı olması kiloyu korumasına yardımcı olur. Fakat bu her kalori aynı demek değildir. Bir elma ile bir parça şekerin kalorisi aynı olabilir; fakat vücutta kullanılabilirliği ve biyoyararlılığı çok farklıdır. Sağlıklı beslenme programında kalori saymak gerekli değildir, fakat eğer birey kilo vermek istiyorsa kilo kontrolünü sağlamak açısından kalori dengesi önemlidir. Kısacası kilo kaybetmek istiyorsak, alınan kalorinin harcanan kaloriden az, kilo almak içinse alınan kalorinin harcanandan daha fazlası olması gerekmektedir.

Sağlıklı kilo alma nasıl mümkün?

Boya göre ağırlıkları yüzde 15-20’nin altında olan, beden kitle indeksi 18’in altında bulunan bireyler, zayıf olarak tanımlanır. Kadınlarda vücut yağ oranı 9-10, erkeklerde 7-8 altındadır. Zayıf olmak sadece fiziksel olarak memnuniyetsizlik, özgüven eksikliği hissetmenin yanı sıra aynı zamanda ciddi sağlık problemlerine sebep olabilir ve organların işlevinin bozulmasına neden olur. İştahsızlık, metabolik bozukluklar, psikolojik durum, sindirim problemleri kilo almayı zorlaştırabilir.

Kilo almak isteyen kişiler öncelikle doktor denetiminden geçmeli; gerekli tahlil ve klinik bulgulara göre kilo almasına engel olan bir rahatsızlık olup olmadığı kontrol edilmelidir. Kilo alamamanın altında kişinin ihtiyacı olan enerjiyi yeterince alamaması ya da aldığı kaloriden fazlasını harcaması, dengesiz beslenme, genetik yapı, hormonal bozukluklar, bazı mineral ve vitamin eksiklikleri, mide ve bağırsak sistemindeki bozukluklar yatıyor olabilir.

Kilo alamayan bireyler bazen önlerinde çok fazla yemek görmek istemeyebilirler. Bu yüzden kilo aldırabilmek için öğün sayısını artırıp öğün aralarında sık sık hacim yönünden az, kalorisi yüksek besinler seçmeliyiz.

Bitkisel detoks nasıl yapılır?

Detoks diyetleri genellikle vücuttaki toksinleri yok etmek için uygulanan kısa süreli diyet müdahaleleridir. Tipik bir detoksdiyeti genel olarak düşük enerji içeriği, meyve, sebze, meyve suyu ve su içerir.  Detoks diyeti ayrıca bitkiler, çaylar, takviyeler ve kolon temizleyicileri de ek olarak içerebilir. Detoks işlemi sayesinde bir süre vücuda düşük enerji göndererek vücudu ve organları dinlendirme, toksinlerden kurtulmak için karaciğere uyarı gönderme, dışkı, idrar ve ter ile toksinlerin atılımını sağlama ve dolaşımı hızlandırma sağlanır.

Detoks diyeti daha çok çevrede ya da beslenmede toksik kimyasallara maruz  kalanlara tavsiye edilir. Bu toksik kimyasallar arasında kirleticiler, sentetik kimyasallar, hazır ve katkılı gıdalar, ağır metaller ve diğer zararlı bileşikler bulunur.Detoks diyetinin obezite, sindirim sorunları, otoimmün hastalıklar, inflamasyon, alerjiler, şişkinlik ve kronik yorgunluk gibi çeşitli sağlık sorunlarına yardımcı olduğu da  iddia edilmektedir.

Bununla birlikte, detoks diyeti ile ilgili insanlar üzerinde yapılan  araştırmalar eksiktir ve çoğunlukla  çoğu detoks diyeti yanlış uygulanmaktadır  ve detoks diyeti yapmanın birçok yolu vardır.

Detoks diyetlerinin genel çerçevesi şöyledir:

  • En az 1-3 gün arası sürer.
  • Taze meyve ve sebze suları, smoothie’ler, su ve çay,limonlu su gibi içecekler içerir.
  • Katkılı ve alerjen gıdalardan uzak durmayı teşvik eder.
  • Tüm alerjenik gıdalardan sakınmak ve daha sonra yavaş yavaş yeniden diyete dahil etmek şeklindedir.
  • Müshil ve yulaf ezmesi gibi posa yönünden zengin besinleri içerir.
  • Alkol, kahve, sigara ve rafine şekerden uzak durmayı ve düzenli egzersizi gerektirir.

Vücudunuz aslında karaciğer, dışkı, idrar ve ter ile kendini temizleyebilir. Karaciğer toksik maddeleri zararsız hale getirir ve daha sonra vücuttan atar. Buna karşın, bazı organik kirleticiler, ptalatlar, bisfenol A (BPA) ve ağır metaller dahil olmak üzere, bu işlemlerle kolayca çıkarılmayabilecek birkaç kimyasal madde vardır.Bunlar yağ dokusu ya da kanda birikme eğilimindedir ve vücuttan atılması için aylar hatta yıllar alabilir.Detoks diyetleri sayesinde bu atılım işlemi kolaylaşır.