Biliyorsunuz sigaranın içinde nikotin diye bir madde var. Aslında bağımlılığı yapan bu madde, nikotin. Bir nefes çektiğinizde 9 saniyede beyindeki nikotin reseptörlerine bu madde gider ve orada dopamin dediğimiz bize zevk, keyif veren bir nörotransmitteri, yani bir biyokimyasal maddeyi açığa çıkarır.

İşte bağımlılığın temel esası aslında bu. Sigarayı bıraktığınız takdirde dopamin eskisi kadar açığa çıkmayacağı için yoksunluk belirtileri ile beraber sinirlilik de malesef ortaya çıkmakta. Sigarayı bıraktıktan sonra sinirliliği azaltmak için bizim bu dopamin maddesini açığa çıkaracak bazı gıdalar, bazı çaylar kullanmamız yararlı olabilir. Örneğin yeşil çay bize nikotin kadar olmasa da yine bir rahatlatıcı etki yaratır. Dopaminin salınımını destekleyebilir. Veya şekersiz bitter çikolata da yine bu maddenin salınımını artırıp sakinleşmemizi sağlayabilir. Bununla birlikte atak geldiği zaman bu sinirlilik halinden kurtulmak için bir şeylerle oyalanabilirsiniz, hobinizle ilgilenebilirsiniz veya yürüyüş yapabilirsiniz. Çünkü atak çok kısa zaman sürecektir. Onu atlattığınızda hayatınıza devam edeceksiniz. Veya spor yapmak gibi günde 45 dakika yürümek gibi teknikler de uygulayabilirsiniz. Nefes teknikleri uygulayabilirsiniz. Nefes tekniklerini benim daha önce yayınlandığım videolarımda hangilerini uygulayacağınızı görebilirsiniz. Ama ne olursa olsun sigarayı bıraktıktan sonra gerileceğim, sinirlerim bozulacak diye sakın sigarayı bırakmamazlık yapmayın.