Hastalarımızda diyetlerinde yaşadığımız en büyük sıkıntılardan biri de tatlı krizleri nasıl önleriz şikayetleri… Gün içindeki o krizleri önlemek için özellikle tarçın bizim için oldukça kurtarıcı oluyor. Süte katarak, yoğurda katarak ya da meyvelerin üzerine dökerek tarçını tüketmeniz gün içindeki kan şekeri ataklarınızı önleyecektir.

Günlük meyve tüketimine de önem vermek gerekir. Günde bir porsiyon meyve tüketimini geçmememiz gerekiyor. Meyve ve tarçınla idare edemediğimiz durumlarda ise meyve şekeri içerikli glutensiz tarifler geliştirebiliriz. Ya da ufak ara öğünlerle örneğin kuruyemişlerden yapılmış ara öğünlerle, bir hurma ceviz ya da bir kuru kayısı ceviz yine günlük kan şekeri dengemizi sağlayabiliriz. Canımız çok çikolata çekiyorsa o zaman da şekersiz bitter çikolatayı tercih etmenizi öneriyorum. Günlük 40 gram şekersiz bitter çikolata içerisindeki triptofandan dolayı günlük stresi azaltan ve ayrıca şeker ataklarımızı önlememize yardımcı olabilir. Tatlı krizlerimizi oldukça kolay bir şekilde önleyebiliriz böylelikle. Diyetisyen Miray Duman.